#Nieuws

Klanten zeer tevreden over de totale dienstverlening van Eurofiber

Tevreden klanten staan centraal bij Eurofiber. Elk jaar vragen we onze klanten wat ze vinden van onze producten en diensten. Het klanttevredenheidsonderzoek wordt uitgevoerd door het marktonderzoeksbureau Motivaction. De algemene tevredenheid over Eurofiber is hoog en het accountmanagement is daarbij de positieve uitschieter.

De voornaamste resultaten zetten we voor u op een rij.

Algemeen en Sales

Klanten van Eurofiber waarderen het bedrijf met een prachtig rapportcijfer, een 7,9. Eurofiber wordt gezien als een A-merk, waarbij het goede value for money biedt en transparant communiceert over de prijsvoering.

De accountmanagers worden nog beter gewaardeerd met een 8,7. Ze zijn telefonisch goed bereikbaar en komen met oplossingen die aansluiten op hun behoeften. De afdeling Sales Support wordt gezien als deskundig en betrokken en wordt goed gewaardeerd met een 7,7.

Operations

De levering van bestelde verbindingen wordt over het algemeen gewaardeerd met een 7,4. Klanten zijn echter minder tevreden over de levertijd van de verbindingen (6,3) en ook de communicatie over de levertijden bieden verbetermogelijkheden (6,5). Daartegenover staat dat de klantvriendelijkheid van zowel de aannemer als van Eurofiber zeer hoog wordt beoordeeld (8,2). In 2016 zal Eurofiber nog meer aandacht geven aan de frequentie van informatievoorziening en het bieden van een zo efficiënt en kort mogelijke doorlooptijd van de glasvezel-levering.

Klanten zijn met een 8,5 zeer tevreden over de beschikbaarheid van de Eurofiberverbindingen. Daarnaast geven klanten aan dat het Eurofiberportfolio aansluit bij hun behoeften (8,2).

Klanten zijn tevreden over de manier waarop Eurofiber storingen afhandelt (7,7) en dan vooral over de bereikbaarheid van het storingsnummer (8,2) en de snelheid van het oplossen van de storing (7,4). Verbeterpunt is de volledigheid van informatie tijdens de afhandeling van de storing (6,8). In 2016 zullen we extra aandacht aan dit punt besteden.

Externe Communicatie

Klanten geven aan vooral via de e-mailnieuwsbrief (63%) en de accountmanager (63%) geïnformeerd te worden over nieuwe ontwikkelingen in de markt en binnen Eurofiber. Omdat de Eurofiber-nieuwsbrief zeer wordt gewaardeerd (8,2) als informatiebron zal in 2016 de nieuwsbrief maandelijks i.p.v. ieder kwartaal verschijnen.

Continu focus op verbetering processen

Ook in 2016 blijven wij veel aandacht besteden aan het verbeteren van onze dienstverlening, om nog beter op uw behoeftes in te kunnen spelen. Heeft u opmerkingen over het onderzoek of wilt u met ons in gesprek over verbeteringen, neem dan contact op met uw accountmanager of via onze contactpagina.