#Testimonial

Zakelijk glasvezel helpt hoge service garanderen

Het aantal klanten van Essent groeit snel. Een hoogwaardige ICT-infrastructuur, op basis van 2 datacenters verbonden met zakelijk glasvezel van Eurofiber, waarborgt een goede service.

Uitdaging

Essent is een challenger op de Belgische energiemarkt. Het bedrijf wilde zijn ICT-omgeving vernieuwen om mee te evolueren met de exponentiële groei van het aantal klanten. Een belangrijk aandachtspunt daarbij was het minimaliseren van het risico van uitval van de bedrijfssystemen. De hoge eisen aan de beschikbaarheid moesten ook rijmen met een laag kostenplaatje.

Oplossing

EF-inzetje-Cc_Essent-2Eurofiber realiseerde binnen korte tijd een betrouwbare, redundante glasvezelverbinding van 2 Gb/s tussen de 2 datacenters van Essent België. De glasvezel is opgesplitst in 2 fysiek gescheiden verbindingen van 1 Gb/s voor de hoogst mogelijke betrouwbaarheid. De vertraging is zeer laag en de responsetijden zijn zeer hoog. Bij eventuele uitval van een route garandeert Eurofiber herstel binnen 4 uur. Partners van Eurofiber bieden aanvullende diensten voor disaster recovery en internettoegang.

Voordelen

Met de oplossing voor zakelijk glasvezel van Eurofiber verlaagt Essent België het risico op downtime. De kosten voor de verbinding vallen in het niet tegen de kosten van langere uitval. Het energiebedrijf heeft naast een betrouwbare verbinding ook de vrijheid om zelf dienstenleveranciers te kiezen. Het is bovendien voorbereid op de toekomst, zowel de snelle groei van het aantal klanten als de inzet van innovatieve toepassingen zoals slimme energiemeters.